måndag 4 juni 2007

Finns det valar i Botswana?

Det är en ynnest att åter få möjlighet att skriva mer min innersta frågeställningar så här på det världsomspännande datanätet.
Inget ger väl en så hög grad av tillfredsställelse som när miljoner och åter miljoner av alla er tappra själar där ute tar del av undertecknads bedrifter och utomordentligt fantastiska kreationer och verk. Jag känner mig ytterst ödmjuk inför uppgiften och tillsammans med min kära syster och tillika hustru vill jag härmed åter tillföra Er dag en dimension av lycka och eufori genom att berätta om mitt senaste upptåg.

Jag har som bekant i dagarna kommit åter från en mycket spännande och tidvis episk till sin proportion resa i de soliga tropikerna! Undertecknad har varit mycket aktiv och bland annat utövat lustjakt på ripa, kronhjort, pingvin och annat ädelvilt som jag nu överlåtit till min kära hustru att bereda inför offrens förhoppningsvis inte alltför långa dvala i frysboxen. Med lite lingon och potäter och kanske även en och annan Kron, så kommer detta bereda mig en mycket deliakt måltid framöver som jag ser mycket fram emot. Ja, nu måste jag ju tillstå att lingon och Kron kanske inte är det bästa av tillbehör för arten pingvin, men denna planerar jag att flambera i högklassig Renault och servera med tillbehör såsom kanderad sötpotatis och jod.
En sak har dock berett mig mycket bryderier sedan min ankomst i fosterlandet. Jag är mycket trogen prenumerant av det eminenta informationsblad i elektronisk form som veckovis trillar in i min datormaskin.
Som erfaren tropikresenär förvånades jag ypperligen av att man i den senaste utgåvan talar om att man numera kan åka till Botswana för att skåda valar i dess naturliga miljö! Jag må vara gammal och möjligen en aning miljöskadad av mina många år på Öfre Östermalm, men mig veterligen såg vi inga som helst tecken på valar under min senaste resa till tropikerna. Kan man ha förväxlat den ståtliga valen med ett vildsvin eller kanske en noshörning? Jag kommer naturligtvis att kräva någon form av rättelse och möjligen också kompensation för detta, men jag är ännu inte på det klara med vart jag ska vända mig med mina synpunkter, ty om detta finns det ingen som helst information om i den manual som följde min datamaskin vid köpet. Detta är självklart också en källa till både kompensation och klagomål, men som sagt; det är i nuläget omöjligt, då undertecknad inte har en aning om hur jag ska gå tillväga i detta spörsmål.

Jaja. Nu är det dags för min dagliga dos nyponthé med en gnutta citron och en Havanna med tillhörande rackabajsare därtill.
Jag önskar er alla en mycket god förtsättning på dagens vedermödor och en önskan om ett drägligt liv till er alla.

Eder broder
Vincent von Clinique Silfversputh af Hansel

Inga kommentarer: